• Contrast
    • Layout
    • Font

logo edukacjaProjekt:
“Wsparcie szkoleniowe dla pracowników placówek edukacyjnych w zakresie sposobu korzystania z narzędzi technicznych umożliwiających lub wspierających pracę zdalną.”

Uprzejmie informujemy, że dokonano zmian W REGULAMINIE PROJEKTU „Wsparcie szkoleniowe dla pracowników placówek edukacyjnych w zakresie sposobu korzystania z narzędzi technicznych umożliwiających lub wspierających pracę zdalną”:

 

  1. dodanie do Rozdziału I § 1 nowego ustępu – ust. 11, który otrzymuje brzmienie:

„11. Dodatkowa Rekrutacja – rekrutacja przeprowadzona w sposób ciągły w okresie od 01.2023 r. do 10.2023 r. na potrzeby realizacji szkoleń multimedialnych wspierających rozwój „kompetencji przyszłości”.”

 

  1. Rozdział I § 2 ust. 3 otrzymuje nowe następujące brzmienie:

„3. Projekt realizowany jest w okresie od 01.04.2021 r. do 31.12.2023 r.

 

  1. Rozdział I § 2 ust. 7 pkt 1 otrzymuje nowe następujące brzmienie:

„1) 1456 Uczestników Projektu w tym: 1246 nauczycieli szkół podstawowych
i ponadpodstawowych, 70 doradców metodycznych i 30 konsultantów zatrudnionych
w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (LSCDN), 30 pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz 80 pracowników bibliotek pedagogicznych działających na terenie województwa lubelskiego;”

  1. Rozdział I § 2 ust. 8 otrzymuje nowe następujące brzmienie:

„8. Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy u 1246 nauczycieli, 70 doradców metodycznych i 30 konsultantów zatrudnionych w LSCDN, 30 pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz 80 pracowników bibliotek pedagogicznych z terenu woj. lubelskiego w zakresie praktycznego sposobu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji poprzez realizację szkoleń oraz usunięcie barier uniemożliwiających lub utrudniających skuteczne realizowanie procesu zdalnego nauczania i doskonalenia nauczycieli w obszarach:

  • dostępu nauczycieli i doradców metodycznych do technologii informatycznej;
  • nabywania wiedzy i umiejętności, nauczycieli, specjalistów z zakresu pedagogiki
    i psychologii oraz nauczycieli-bibliotekarzy w zakresie wykorzystywania narzędzi aplikacyjnych;
  • doradztwa metodycznego;
  • udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez nauczycieli i specjalistów zatrudnionych
    w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych;

w okresie realizacji tj. do 31.12.2023 r.”

  1. dodanie do Rozdziału II § 1 nowego ustępu – ust. 2a, który otrzymuje brzmienie:

„2a. Dodatkowa rekrutacja dla szkoleń organizowanych w ramach Zadania 5 – Zapewnienie multimedialnych szkoleń wspierających rozwój „kompetencji przyszłości” przeprowadzona zostanie w sposób ciągły w okresie od 01.2023 r. do 10.2023 r.”

 

  1. dodanie do Rozdziału II § 1 ust. 3 nowego punktu – pkt 3a), który otrzymuje brzmienie:

„3a) w przypadku zgłaszania kolejnych nauczycieli przez szkołę w  ramach Dodatkowej Rekrutacji, oświadczenie, o którym mowa w pkt 3) powyżej powinno zostać ponownie złożone wraz z listą nowych kandydatów na Uczestników projektu,”

 

  1. dodanie do Rozdziału II § 1 nowego ustępu – ust. 9a, który otrzymuje brzmienie:

„9a. Instytucja uczestnicząca w okresie od 01.04.2021 r. do 31.12.2022 r. w projekcie, która kieruje kolejnych pracowników do udziału w nim, w ramach Dodatkowej Rekrutacji,  powinna ponownie złożyć oświadczenie o nieotrzymaniu dofinansowania przez wskazanych do uczestnictwa w projekcie pracowników Instytucji na działania szkoleniowe z zakresu rozwijania zdalnej edukacji, realizowanych ze środków wdrażanych na poziomie krajowym wraz z listą nowych kandydatów na Uczestników projektu. Instytucja, która została już zakwalifikowana do projektu, nie jest zobowiązana do składania pozostałych dokumentów. Weryfikacji będzie podlegał wyłącznie wskazany wyżej załącznik.”

 

  1. Rozdział II § 1 ust. 11 otrzymuje nowe następujące brzmienie:

„11. Każda ze szkół zgłaszając się do projektu zobowiąże się do przekazania do Biura Projektu oświadczenia wraz z listą zgłoszeniową nauczycieli.”

 

  1. Rozdział II § 2 ust. 1 pkt 2 otrzymuje nowe następujące brzmienie:

„2) 1456 osób w tym: 1246 nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, 70 doradców metodycznych i 30 konsultantów zatrudnionych w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (LSCDN), 30 pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz 80 pracowników bibliotek pedagogicznych działających na terenie województwa lubelskiego.”

 

  1. dodanie do Rozdziału II § 2 nowego ustępu – ust. 4, który otrzymuje brzmienie:

„4. W przypadku udziału w  Dodatkowej Rekrutacji Instytucja, która już uczestniczy w projekcie zobowiązana jest złożyć wyłącznie oświadczenie wskazane w Rozdziale II § 1 ust. 3 pkt 3.”

 

  1. dodanie do Rozdziału II § 3 nowego ustępu – ust. 4b, który otrzymuje brzmienie:

„4b. Instytucja, która uczestniczyła w okresie od 01.04.2021 r. do 31.12.2022 r. w projekcie
i która kieruje kolejnych nauczycieli do udziału w nim, zobowiązana jest podczas Dodatkowej Rekrutacji złożyć oświadczenie o nieotrzymaniu dofinansowania przez wskazanych do uczestnictwa w projekcie pracowników Instytucji na działania szkoleniowe z zakresu rozwijania zdalnej edukacji, realizowanych ze środków wdrażanych na poziomie krajowym wraz z listą nowych kandydatów na Uczestników projektu i tylko ten dokument podlega weryfikacji.”

 

  1. dodanie do Rozdziału III 1 ustęp 1 nowego punktu – pkt 5, który otrzymuje brzmienie:

„5) 5 – Zapewnienie multimedialnych szkoleń wspierających rozwój „kompetencji przyszłości” – wsparciem zostanie objętych 102 Uczestników/czki (nauczycieli ze szkół).

Na platformie do zdalnego nauczania zostaną udostępnione dodatkowo multimedialne szkolenia. W ramach multimedialnych szkoleń zrealizowane zostaną 4 zagadnienia:

a) Obsługa drukarek 3D. Przykładowe zagadnienia związane z drukiem 3D:

    1. pojęcie technologii druku 3D,
    2. budowa drukarki 3D,
    3. zasada działania drukarki 3D,
    4. ograniczenia druku 3D,
    5. techniczne czynności związane z obsługą drukarki 3D,
    6. oprogramowanie do projektowania 3D,
    7. główne problemy w przeprowadzaniu druku 3D.

b) Montaż filmów. Zakres szkolenia obejmować będzie m.in.:

    1. zapoznanie z najważniejszymi opcjami i interfejsem programu,
    2. importowanie oraz porządkowanie plików projektów,
    3. oś czasu – edycja i montaż: podstawowe techniki pracy,
    4. korekta kolorów: przedstawienie technik pracy, które pomogą ulepszyć wygląd materiałów,
    5. ścieżka dźwiękowa: pokazanie, jak pracować na osi czasu z materiałem audio
      i perfekcyjne zsynchronizowanie go z klipem wideo,
    6. efekty specjalne – pokazanie przykładowych efektów wzbogacających film.

c) Wykorzystanie mikrokontrolera na lekcjach. Przykładowe zagadnienia:

  1. rodzaje mikrokontrolerów i ich budowa,
  2. architektura mikrokontrolera,
  3. opis poszczególnych elementów i ich funkcji,
  4. konfiguracja linii wejściowych i wyjściowych mikrokontrolera,
  5. ogólny opis platformy programistycznej,
  6. podstawowe funkcje i obsługa platformy programistycznej,
  7. etapy przygotowania programu, testów, kompilacji i przesłanie go do mikrokontrolera,
  8. sposoby programowania mikrokontrolerów,
  9. przegląd dostępnych bibliotek i modułów zewnętrznych.

d) Wykorzystanie gamifikacji w nauczaniu. Przykładowe zagadnienia:

  1. zapoznanie z gamifikacją,
  2. podstawowe zasady projektowania gamifikacji,
  3. przykładowe zastosowania gamifikacji w pracy z uczniami.

 

Wśród szkoleń multimedialnych dla nauczycieli znajdą się przykładowe scenariusze lekcji, również zdalnych. Na szkolenia przewidziane jest łącznie ok. 30 godz. lekcyjnych (za 1 godz. lekcyjną uznaje się 45 minut).

 

Każde z ww. szkoleń kończy się egzaminem wewnętrznym (w postaci testu), który będzie zamieszczony na platformie e-learningowej, potwierdzającym uzyskanie kompetencji przez Uczestnika/czkę, po którym zostanie wystawiony Certyfikat z danego zakresu szkolenia.

 

Dodatkowo w ramach zad. 5 zrealizowane zostaną warsztaty stacjonarne z obsługi drukarek 3D. Nauczyciele ze szkół będą mogli wziąć udział w jednym z planowanych warsztatów
z obsługi drukarek 3D. Warsztaty prowadzone będą w szkołach. Zgłoszenie udziału
w warsztatach powinno zostać wysłane przez przedstawiciela danej szkoły na adres mailowy cyfrowa.edukacja@lubelskie.pl. Po otrzymaniu zgłoszenia realizator skontaktuje się z przedstawicielem szkoły w celu ustalenia szczegółów oraz terminu warsztatów.  Liczba warsztatów jest ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń.”

 

  1. dodanie do Rozdziału V § 1 ustęp 1 nowego punktu – pkt 10, który otrzymuje brzmienie:

„10) zrealizowania minimum jednego szkolenia multimedialnego (zad. 5) i zaliczenia testu końcowego z tego zakresu do końca listopada 2023 r.”

 

  1. dodanie do Rozdziału V § 1 ustęp 2 nowego punktu – pkt 1a, który otrzymuje brzmienie:

„1a) Otrzymania Certyfikatu potwierdzającego nabycie kompetencji ze szkolenia multimedialnego – zad. 5 (zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji), pod warunkiem uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu wewnętrznego z danego zakresu szkolenia.”

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023 r.

Nowy regulamin dostępny jest w zakładce O PROJEKCIE / Regulamin.

Realizatorzy

Back to top