Lubelskie Centrum Innowacji i Technologii zaprasza do udziału w projekcie pt.:
„Wsparcie szkoleniowe dla pracowników placówek edukacyjnych w zakresie sposobu korzystania
z narzędzi technicznych umożliwiających lub wspierających pracę zdalną”
Główny cel projektu:
podniesienie poziomu wiedzy u nauczycieli i pracowników placówek oświaty z terenu woj. lubelskiego w zakresie praktycznego sposobu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji poprzez realizację szkoleń oraz usunięcie barier uniemożliwiających lub utrudniających skuteczne realizowanie procesu zdalnego nauczania i doskonalenia nauczycieli w obszarach:
- dostępu nauczycieli i doradców metodycznych do technologii informatycznej;
- nabywania wiedzy i umiejętności, nauczycieli, specjalistów z zakresu pedagogiki i psychologii oraz nauczycieli-bibliotekarzy w zakresie wykorzystywania narzędzi aplikacyjnych;
- doradztwa metodycznego;
- udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
w okresie realizacji tj. do 31.12.2022 r.
Grupa docelowa projektu:
a) 1306 Uczestników w tym:
- 1096 nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- 70 doradców metodycznych i 30 konsultantów zatrudnionych w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
- 30 pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- 80 pracowników bibliotek pedagogicznych działających na terenie województwa lubelskiego,
b) instytucje i placówki systemu oświaty (364 podmioty):
- 349 szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli;
- 10 poradni psychologiczno-pedagogicznych;
- 4 biblioteki pedagogiczne;
c) uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych uczący się w szkołach na terenie województwa lubelskiego.
W ramach projektu przewidziane są następujące działania:
- Zapewnienie szkoleń oraz narzędzi informatycznych umożliwiających sieciową pracę doradców metodycznych, konsultantów, nauczycieli, nauczycieli bibliotekarzy, specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz komunikację sieciową pomiędzy instytucjami realizującymi i wspierającymi proces edukacyjny;
- Prowadzenie ośrodka wsparcia technicznego, który aktywnie wesprze wyznaczone osoby ze szkół i placówek oświaty przy wdrażaniu rozwiązań informatycznych niezbędnych do prowadzenia nauczania w formie zdalnej;
- Doradztwo metodyczne z wykorzystaniem interaktywnych materiałów metodycznych zamieszczonych na platformie szkoleniowej z możliwością konsultacji online z metodykami dla nauczycieli publicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych;
- Zdigitalizowanie zasobów bibliotek pedagogicznych z terenu województwa lubelskiego.
Planowane efekty:
- liczba nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, doradców metodycznych i konsultantów, pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych, którzy nabyli kompetencje po opuszczeniu projektu – 915 osób,
- liczba szkół i placówek systemu oświaty, objętych wsparciem w projekcie – 364,
- liczba nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, doradców metodycznych i konsultantów, pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych objętych wsparciem w projekcie – 1306 osób.
Okres realizacji projektu:
01.04.2021 – 31.12.2022
Wartość projektu: 6 550 802,48 zł
Wkład UE: 5 568 182,10 zł